Friday, May 27, 2011

Hari Guru Semensa 2011

 

27 Mei 2011 bersamaan hari jumaat Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah telah diadakan. Menurut perancangan awal sambutan bakal diadakan di Dataran Semensa tetapi memandangkan keadaan cuaca yang tidak mengizinkan venue telah dialih ke Dewan Sanjung.
Guru di arak dengan paluan kompang

sebelum bermula acara

dari sudut kiri pentas

dewan Sanjung yang sempit dan crowded kesian  ... cikgu2 kita


back benches

Tepat jam 8.00 pagi semua guru yang diraikan berkumpul di kantin sekolah, perarakan guru dari kantin ke Dewan Sanjung  diiringi oleh paluan kompang dan didahului oleh Tuan Pengetua.
bacaan doa oleh Ust Ahmad Fikri  ...

Pembuka acara bacaan doa oleh ustaz Fikri  diikuti oleh nyanyian lagu kebangsaan, lagu negeri dan lagu sekolah, akhirnya lagu guru Malaysia dikumandangkan menandakan sambutan rasmi hari guru peringkat sekolah.
ucapan wakil KPM

ucapan wakil  TMP 

ucapan wakil guru : Pn. Sunnah ... 

ucapan perasmian ole Tn. Pengetua

Acara diteruskan dengan bacaan perutusan KPM oleh En. Abdul Aziz Saleh, bacaan perutusan dari TMP yang disampaikan oleh Tn. Hj. Mahd Daim Suhod. Pn Sunnah berucap mewakili guru. Seterusnya ucapan dari wakil pelajar oleh ketua pelajar. Kemuncak ucapan dari Tuan Pengetua seterusnya merasmikan sambutan hari guru 2011

kami Guru Malaysia ...

Tn. Pengetua bersama pentadbir  memotong kek
dan pulut kuning - terima kasih atas sumbangan
pemberian cenderahati dari pelajar

9.30 pagi bermula sesi sambutan yang kedua acara pentas dari wakil guru dan pelajar Semensa. Pembuka acara persembahan dari pelajar pendidikan khas
persembahan pelajar pendidikan khas


Persembahan istimewa dari En. Ismail Amad beserta pelajar Pra U Semensa - deklamasi sajak admin terlupa apa tajuknya.
En. Ismail bersama pelajar pra U

Acara pentas ditutup oleh persembahan dari kumpulan nasyid  Al Falah yang diketua oleh En. Faidzul Amin SiMirah
kumpulan nasyid Al Falah, Cikgu Faizul petang ni boleh balik
Trengganu

Banyak acara sukaneka yang terpaksa dibatalkan kerana faktor cuaca dan masa. 3 acara sempat dipertandingkan iaitu meniup  belon, masuk benang dalam jarum dan menganyam ketupat.

Acara hari guru berakhir pada pukul 11.30 pagi. Terima kasih pada semua yang telah menjayakan sambutan hari guru 2011 peringkat sekolah. Akhirnya admin ingin mengucapkan selamat Hari Guru kepada semua warga guru Semensa dan selamat bercuti.


No comments:

Post a Comment