Saturday, February 19, 2011

Sambutan Maulidur Rasul

Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Sekolah
SEMENSA 19 Februari 2011 bersamaan dengan 16 Rabiul Awal 1432 telah diadakan program sambutan "Maulidur Rasul" peringkat sekolah. Semua pelajar sesi pagi dan petang datang dengan memakai pakaian kebangsaan. Majlis sambutan diadakan di dataran SEMENSA. 
Kumpulan Guru mengepalai perarakan

Majlis sambutan dimulakan dengan perarakan dengan disulami dengan bacaan selawat keatas Nabi. Barisan guru mengepalai majlis tersebut, mengelilingi kawasan sekolah yang disertai oleh pelajar 
Di dataran SEMENSA menanti ketibaan kumpulan perarakan  dikumandangkan bacaan Selawat oleh En. Faizul Simerah. Setelah semua kumpulan tiba semula di dataran SEMENSA majlis diambil alih oleh ustaz Noh bin Bro. 
cayalah ... cikgu-cikgu kali ni di depan


berselawat mengelilingi kawasan sekolah


Ya Nabi Salam Alaika ...

istimewa kali ini seorang peserta You Wei Kiat ..

Seterusnya Tuan Pengetua Pn. Hajah Asmah Kasdi berkenan merasmikan majlis sambutan Maulidur Rasul. peringkat sekolah. Dalam ucapan ringkas antara lain beliau menyebut sebagai menunjukkan rasa cinta kita kepada Nabi Muhammad saw - perbanyakkanlah membaca selawat keatas Baginda Nabi saw. dan jika ada kesempatan dan peluang  ziarahilah makam Baginda Nabi di Madinatul Munawarah.
bacaan doa oleh ketua pelajar

ucapan perasmian oleh Tuan Pengetua ..

Sebagai mengantikan waktu rehat pelajar, semua peserta perarakan telah dibekalkan dengan roti serta minuman. Sebagai menghargai pernyertaan pelajar, guru-guru dan pelajar pra-u telah mengagihan makanan kepada semua peserta perarakan.
roti.. roti .. special beli satu dapat satu. guru mengedar makanan
kejap aje dah abis

ceramah di Surau Al Falah

sedia untuk ceramah Maulidur Rasul

Sambutan diakhiri dengan ceramah yang bertajuk " Nabi Sebagai Teladan Ummah" yang di sampaikan oleh Ust Mohamed Liza Zainal Abidin (guru pelatih UPSI) di Surau Al-Falah. Ceramah berakhir pada jam 11.30 pagi.
Foto yang tidak diterbitkan disini boleh dilihat pada slide show ini bertujuan mengurangkan beban blog ini. tk.

No comments:

Post a Comment